Widoczne są w plenerach, związanych z różnymi wydarzeniami, koncertami lub filmami. W większych miastach spotkamy je nawet przed galeriami, księgarniami z widocznym logo danego podmiotu. W dodatku oferowane są w rozmaitych wersjach, uwzględniając projekty klienta, sentencje i zdjęcia. Czy są skuteczne?
Leżaki z nadrukiem, jako skuteczna forma reklamy
Żeby się nad tym zastanowić, trzeba zwrócić uwagę, czy przykładowe leżaki z nadrukiem owocnie konkurują z innymi formami reklamy. Przy czym musimy mieć na uwadze fakt, że najczęściej leżaki pojawiają się w plenerze. Owszem, znajdziemy je czasami na koncertach w zamkniętych pomieszczeniach lub w innych tego typu miejscach. Jednak zdecydowana większość miejsc, gdzie one się pojawiają, znaleźć można na zewnątrz. I właśnie w tym zakresie należy szukać odpowiedzi, czy spełniają swoją rolę i czy ich skuteczność można w jakikolwiek sposób zmierzyć.
Leżaki z nadrukiem – dopełnienie produktu
Wydaje się, że leżaki z nadrukiem nie funkcjonują w taki sposób, aby zabiegać o uwagę klienta, który ma kontakt z banerem lub ogromnym bilboardem w środku miasta. Nie o to tutaj chodzi. Ich obecność w różnych miejscach ma nieco inne zadanie. Są one jakby dopełnieniem produktu, firmy, przedsięwzięcia, które reklamują. Zresztą stanowią o czymś, z czym żaden baner ani uliczny bilboard sobie nie poradzi. Powód tego jest prosty. Na leżakach można wypocząć, zrelaksować się, wypić kawę, czy chłodny napój w gorący, letni dzień. Wspominane tu tradycyjne formy nie gwarantują takich atrakcji. Oczywiście ich cele są zdecydowanie inne, dlatego też zwracamy uwagę, że nie w tym rzecz, żeby wyznaczać im przestrzeń, gdzie wydzierają sobie uwagę klientów.
Osiąganie dalekosiężnych celów
Rzecz polega na czymś innym. Leżaki przedłużają proces obcowania z konkretnym przekazem. Nawet, jeżeli nie jest on wprost zdefiniowany. Jeżeli inne formy reklamy działają globalnie, ale też doraźnie, to omawiane tu leżaki nastawione są na efekt lokalny. Innymi słowy istotny jest tutaj kontakt osobisty, gwarantujący jednocześnie przestrzeń, w której potencjalny klient będzie czuł się dobrze. Spotka się z zainteresowaniem, korzystając z różnych dodatkowych form, specjalnie dla niego przygotowanych. Dlatego też tak chętnie wykorzystywane są wszędzie tam, gdzie właśnie bliskość z klientem decyduje o efektach. W ten sposób zdobywa się zaufanie i potrzebną uwagę. Za ich sprawą osiąga się dalekosiężne cele.