Totemy reklamowe to nie są tylko zwykłe “rury”
Ciekawe podejście do totemów prezentuje producent reklam Graffico, który rury słupów reklamowych określa „nogami”. Tworzone przez nich reklamy zewnętrzne (w tym przypadku totemy reklamowe) mają „nogi” do nieba. W ten sposób odnoszą się do swojej pełnej nazwy firmy: Graffico – reklamy do nieba. A rodzajów rur jest wiele, mogą być oktagonalne, teleskopowe, okrągłe, kwadratowe, strunobetonowe. Każde z nich mają zupełnie inne zastosowania, właściwości, charakterystykę, wygląd, jak i oddziaływanie. Kluczowe jest więc ich odpowiednie wybranie i dopasowanie do totemu, tak aby osiągnąć maksymalnie zadowalający efekt.
Totemy reklamowe mogą przybierać różną formę i kształt.
Wyjątkowy totem to spersonalizowany totem
Totemy reklamowe, tak jak większość nośników reklam mogą przybierać niemalże dowolną formę i być dopasowane do każdej branży. Wręcz powinny być dopasowane i to nie tylko do konkretnej branży, ale także dokładniej – do każdej firmy. Personalizacja totemu reklamowego pozwala wybrzmieć charakterystycznym cechom danego przedsiębiorstwa.
Totem reklamowy ukierunkowany na odzwierciedlenie specyfiki branży i firmy znacząco wyróżnia jego wyjątkowość i odróżnia go od konkurencji.
Wyjdź poza formę
Natomiast forma, wygląd i kreacja totemu aktualnie nie jest ograniczona niemalże żadną barierą. Obecne, nowoczesne rozwiązania technologiczne pozwalają na osiągniecie innowacyjnych, nieoczywistych rozwiązań. Naprawdę wiele opcji, które wcześniej były niewykonalne, nieosiągalne i właściwie niemożliwe teraz stały się powszechnie dostępne. Wcześniejsze bariery technologiczne przestały mieć jakiekolwiek znaczenie, z kolei ograniczać mogą nas aktualnie jedynie te umysłowe i finansowe, choć i te drugie z upływem czasu tracą swoją siłę, a maleje ich znaczenie z uwagi na rozpowszechnianie się techniki i jej rozwiązań, a więc ich koszt staje się mniejszy.
Totem reklamowy wkomponowany w najbliższą architekturą
Totem jako nowoczesny nośnik reklamowy i informacyjny powinien być nie tylko dopasowany do charakterystyki firmy i branży, ale także do otaczającej go architektury i krajobrazu. Przestrzeń jest teraz zdominowana przez agresywne, nieprzemyślane i mało atrakcyjne komunikaty reklamowe, stąd powstaje coraz większy bałagan i chaos krajobrazowy. Krzykliwe bilbordy jeden przy drugim gryzą się z mikrokrajobrazem, przebodźcowują przekazem komunikacyjnym, ale przede wszystkim nie są już ładne. Nie są też spójne czy tożsame z otaczającą ich przestrzenią. Totemy reklamowe pozwalają rozwiązać ten problem. Oczywiście tylko te, które są odpowiednio dobrze wykonane i zaprojektowane. Natomiast z uwagi na ich z reguły dużą wysokość, nie zagradzają przestrzeni i nie wywołują klaustrofobicznej zasłony na wysokości oczu, w odróżnieniu od różnych bilbordów i innych reklam. Kluczowe jest, by w trakcie procesu projektowania należy wziąć pod uwagę otaczającą architekturę i przestrzeń reklamową, w której stanie totem.