Instagram – jak wystartować z profilem?
Dokładne opisanie profilu jest niezmiernie ważne. Zarówno dobranie odpowiedniej nazwy, jak też biogramu ułatwi znalezienie użytkownika przez inne osoby. Istotne jest, aby zawartość obu pól się nie dublowała i w możliwie jak najkrótszych słowach opisywała to, co na danym Instagramie będzie można znaleźć. Warto stosować hasztagi, które naprowadzą innych na dane konto. Optymalna ich liczba to około 15. Warto dobierać je pod kątem różnego poziomu popularności. Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zdjęcia niekoniecznie związane z tematem głównym zostały otagowane tymże.
Reklama na Instagramie z wezwaniem do działania
Dobrze jest formułować opisy do zdjęć jako otwarte pytania, które prowokują publiczność do reakcji. Wezwanie do działania (call to action) pobudza aktywność użytkowników. Im większa liczba komentarzy pod postem, tym lepsza widoczność profilu. Niezwykle popularne są aktualnie tzw. rolki na Instagramie, czyli krótkie formy filmowe z podłożoną muzyką. Generalnie wszystkie treści wideo mają przewagę nad tekstem czy statyczną grafiką. Nie warto bać się nowości – wszelkie dodatkowe opcje udostępnione przez Instagram zazwyczaj są tymi, które mogą w bardzo szybki i łatwy sposób promować danego twórcę i zwiększać zasięgi. Odwaga w tym zakresie jest bardzo mile widziana przez algorytmy Instagrama.
Instagram jako narzędzie do budowania relacji z followersami
Instagram, jak na medium społecznościowe przystało, idealnie nadaje się do budowania relacji. Właściciele małych biznesów mogą je wykorzystać do pokazania siebie jako eksperta, ale też osoby życzliwej, chcącej doradzić w wyborze danego rozwiązania. To także sposób na pokazanie bardziej ludzkiej twarzy danego biznesu. Wielu przedsiębiorców prowadzących firmowe konta dzieli się swoimi sukcesami, opowiada o porażkach, pokazuje zaplecze działalności. To forma sprzyjająca lepszemu poznaniu potrzeb grupy docelowej, a pozostawanie w ciągłym kontakcie z klientami zwiększa szanse na poprawę wyników sprzedażowych. Instastory to krótka forma komunikacji z obserwatorami. Może trwać maksymalnie 15 sekund, a po upływie 24 godzin od publikacji całkowicie znika z profilu. Dzięki niej można być w ciągłym bliskim kontakcie z followersami.