Zmiany organizacyjne i wsparcie Orlen
Komandor klubu, Dariusz Rydzyński, wyjaśnił, że decyzja o oddzieleniu Regat o Puchar ORLEN, które tradycyjnie odbywały się we wrześniu, od pozostałych zawodów miała na celu poprawę jakości organizacji. Dzięki temu, żeglarze mogli cieszyć się lepszymi warunkami do rywalizacji zarówno na wodzie, jak i podczas spotkań integracyjnych po zawodach. Wydarzenia te, jak zaznaczał Rydzyński, nie mogłyby osiągnąć tak wysokiego poziomu bez wsparcia firmy ORLEN, która objęła patronat nad całością cyklu ORLEN CUP 2024.
Szczegóły dotyczące zawodów
W klasie MICRO wystartowało 10 załóg, które przemierzały trasę z portu w Płocku do Duninowa. Z kolei w klasie Omega na starcie stanęło 7 jachtów, które rywalizowały na krótszych dystansach w kierunku mostu. Po zakończeniu regat, organizatorzy zaplanowali ognisko i spotkanie integracyjne z prezentacją zdjęć wykonanych przez fotografa podczas zawodów. Warto dodać, że załogi przyjechały z różnych części Polski, a w klasie Omega wyróżniały się zarówno lokalne, jak i zewnętrzne zespoły.
Rola sędziów i bezpieczeństwo uczestników
Podczas regat, kluczową rolę odgrywali sędziowie, w tym Patryk Romanowski, Sędzia Techniczny Zawodów Omega, który dbał o równy poziom rywalizacji i przestrzeganie przepisów. W sobotę, mimo słabych wiatrów, co jest uznawane za trudniejsze warunki dla żeglarzy, rywalizacja była zacięta, a wygrywał najlepszy. Bezpieczeństwo na wodzie zapewniali ratownicy WOPR Płock i Zakładowa Straż Pożarna ORLEN, którzy mieli za zadanie reagować na ewentualne incydenty.
Podsumowanie wyników
Triumfatorami Długodystansowych Mistrzostw Polski klasy MICRO zostali żeglarze z 77 Racing Club Gdańsk: Piotr Tarnacki, Maciej Grzebita i Piotr Przybylski. Gratulacje dla zwycięzców i wszystkich uczestników, którzy pokazali wysoki poziom sportowej rywalizacji oraz ducha żeglarskiej wspólnoty.
Źródło: Petro News